Måtte Djävulen ta alla fruntimmer!

Antagligen var det det han skrek ut -Gud- den där dan vid Kunskapens Träd, när Eva, glad och nyfiken på livet, tog en bit av äpplet.

Hur förklarar vi annars alla orättvisor mellan kvinnor och män som faktiskt råder? Att småtjejer blir gullade med, medan småkillar blir dunkade i ryggen redan som barn? Att vi klär tjejer i prinsessrosa och killar i kombatgrönt? Att killar växer upp och startar företag i högre utsträckning än tjejer, trots att det är så att tjejer mer än killar skaffar sig en akademisk utbildning? Att mäns och kvinnors insatser i arbetslivet bedöms så olika - jag läste nånstans att kvinnor i snitt har 15% lägre lön än män. Att män tar styrelseposterna i företagen där kvinnorna blir sekreterare?

Och framför allt och det som berör mig mest just nu; varför är det kvinnan som måste bära det tyngsta lasset när det gäller barn-alstring och barnafödande? Det står tydligen nånstans i Bibeln om att bara för att Eva åt av äpplet så skulle kvinnan för all framtid vara fördömd att lida - framför allt vid barn-alstring och barnafödande.

Nu ikväll hade jag och Conny tid för konsultation med vår läkare på Octaviakliniken. Jag utrustade mig med en mängd frågor om varför det var så stensäkert att IVF(provrörsbefruktning) är den enda vägen för oss att få barn!
-Det beror tydligen på sammanväxningen i magen efter gamla ärr, fick jag veta.

Sen fick vi en massa information om hur IVF går till och vad som väntar oss nu framöver - och det står ännu mer klart för mig nu att Gud måste vara kvinnohatare!
Jag ska, för att överhuvudtaget komma ifråga för IVF, gå ner minst 30 kg. Klarar jag av det så väntar flera veckors behandlingar med sprayer som ska sprutas upp i näsan, piller som ska knapras och sprutor som ska tas.

Tydligen ska jag försättas i ett "klimakteriellt tillstånd" på kemisk väg, innan man till slut kan ta ut ett ägg och antingen låta Connys spermie ligga där i samma skål och bli kompis med mitt ägg eller så tar man det säkra före det osäkra och sprutar in spermien i ägget.

Conny har 120 miljoner spermier, varav man på vetenskaplig väg väljer ut en champion, som får äran att penetrera mitt ägg. Så summa summarum blir att den massiva insats som kommer att krävas av mig för att ro det här iland ska sättas i relation till de tio minuter det tar för Conny att runka i en plastmugg!

Alltså, missförstå mig rätt: Det är inte Conny jag är arg på - det är Gud! *S*



image97
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback