Assistent-fri

Jag är väldigt glad och tacksam att jag bor i ett land, med en lagstiftning, som gör att jag, som person med funktionsnedsättning kan leva det liv jag vill, tack vare att jag har personlig assistans.

Och jag är väldigt glad över att jag hittat så bra assistenter, som även om de är väldigt olika, slår an något hos mig, som gör att jag känner mig väl till mods, trygg och säker som arbetsledare, när de jobbar.

Men det frestar också på att vara två precis hela tiden. Assistansen är ju som ett förhållande också på ett sätt och ibland kan det vara skönt att göra saker på egen hand. Har man ett funktionshinder så har man inte mindre behov än andra att få vara ensam ibland, men man har starkt begränsade möjligheter, just pga den situation man(jag) befinner sig i.

Idag är jag dock assistent-fri.

Pia frågade för ett tag sen om det fanns en möjlighet att hon skulle kunna vara ledig idag.

Jag har ju Mirro som kan hoppa in och jobba när det behövs och det är jättebra. Just den här gången så bestämde jag mig dock för att vara lite ensam, så jag och Pia gjorde upp om att hon skulle komma hit idag på morgonen och assistera i morgonbestyren och sen fick hon ledigt.

Idag ska jag ut och göra lite ärenden, alldeles för mig själv och ikväll har jag och Conny biljetter till Sverige-premiären av Mamma Mia

Längtar........
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback