Världens Frälsare?

I dessa juletider tänker man(jag?) mer än nån annan gång på året, på Jesus och krubban och allt det där ni vet.

Jesus anses ju av många vara världens Frälsare - som kunde bota lama, ge massa människor mat av lite fisk och bröd, m.m.
Dessa är gärningar som jag tror idag skulle generera hyfsat klirr i kassan för killen från Nasareth - men "back in the day" gjorde han det för sin godhets skull och för oss andra stackare(eller ja, de stackarna som levde när Jesus levde kanske mera).

Idag däremot så betalas det gladeligen ut massor av pengar till människor, som inte gör ett skit för att rädda världen!
Carnegie-direktörer, Wallenbergare(inte maträtten då alltså utan klanen! *S*) och annat löst folk.

Den senaste i raden som tjänar en massa pengar utan att göra en enda insats för att förbättra världen är Mats Sundin.
Jag gillar ishockey lika mycket som nån annan och jag har inget personligt emot just Mats Sundin, men jag blir skogstokig när jag läser att han får 40 miljoner kronor av Vancouver Canucks, för att spela hockey för dem i ett halvår! Detta är en kille som redan har ofantliga mängder stålar - mer än vad hans barnbarns barnbarn kommer att kunna hinna göra av med!

Vad är det som gör att dessa människor; hockeyspelare, fotbollsspelare, golfare, boxare, m.fl kan håva in så hiskeligt mycket pengar, medan Linda Nilsson, undersköterska på Aspdalens Äldreboende, försöker göra livet gott för folk i livets slut, för en struntsumma varje månad?!

Vi måste börja omvärdera vad som ska anses viktigt i vår värld! Nu!

Kommentarer
Postat av: Therése

God Jul & Gott nytt år!

2008-12-22 @ 13:01:18
Postat av: Sussie

Hejsan ! Vill önska dig och din familj en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!

Kram Sussie

2008-12-23 @ 13:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback