Framme

Vi vaknade av klockans ilskna tjut 4 imorse.
Då var det bara att pallra sig upp och fixa iordning oss och det sista med packningen.
Jag var rätt nervös att färdtjänsten inte skulle dyka upp, trots att jag förbeställt såpass långt innan.
Han kom i tid men var skitsur och ville först att jag skulle sätta mig över i vanligt säte(med risk för att strypas i bilbältet!)

 Har du inget läkarintyg så får du inte sitta kvar i ditt fordon.

Nähä, så bättre då att jag glider av det trånga sätet och stryps av bilbältet, vid en inbromsning!! Färdtjänstens logik upphör aldrig att förvåna mig. Hursomhelst så gav han sig när jag sa att jag inte kunde stå på mina ben och därför inte kunde ta mig den dryga halvmetern mellan min moppe och sätet.

Historien med den herpes-smittade munnen fortsätter. När jag vaknade imorse hade det spridit sig från underläppen till överläppen. Jag hade inte alltför klädsam Linda Rosing-look, dvs, jag såg ut som en WC-anka i nyllet!! Att hon frivilligt betalar för att spruta in gift i läpparna för att se ut såhär, det är förbi mitt förstånd!

Just för tillfället är det  dock lugnare runt munnen, vilket troligen beror på att jag hela tiden ser till att badda läpparna med Xylocainsalva, så att de blir bedövade!


Ganska likt eller hur?


Nu om en stund ska vi gå upp till Fåröhus    - De har lammgrillning ikväll och jag har aldrig ätit lamm så det blir en upplevelse.

För den oinvigde kan jag tala om att på Gotland kallas alla får för lamm.


Får får inte får, får får lamm! *S*



Kommentarer
Postat av: Petra

Gud va jag är avundsjuk på er. Jag vill åxå va på Gotland!! Hoppas ni har det underbart! Kram Kram

2008-08-03 @ 10:24:20
URL: http://artificiellblond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback