Halmstadresan

Så...nu är vi tillbaka hemma i Sumpan igen efter en lite längre helg i Halmstad. Jag märker nu hur lätt jag kommer in i dialekten, så fort jag pratar med nån hemifrån. Conny tittar konstigt på mig när jag börjar bräka och ingen häruppe fattar nånting. Så för er alla, som ännu inte begripit att Halmstad-dialekten är den vackraste på jorden *S*, följer här ett litet axplock av typiska ord och deras betydelse:

E´ du go i huet ello
= Är du inte klok
Koav= Korv
Änni= Ivrig, rastlös
Schoata= Skjorta
Ao meen= Javisst
Spoathallen= Sporthallen

Så, där var en liten hjälp i alla fall, nästa gång du träffar på en äkta Halmstadbo, så vet du vad h*n pratar om! *L*


Helgen i Halmstad var helt underbar! Vi umgicks mycket med min familj och då speciellt min bror och hans fru och barnen, eftersom det var hos dem vi bodde! Ungarna växer så det knakar och de behandlar oss nästan kungligt när vi kommer ner, så man blir bortskämd av all denna kärlek.

I övrigt i helgen gjorde vi som alla andra som kommer ner till de där breddgraderna; Vi åkte till Ullared för att handla på GeKås! För den som inte vet vad fan GeKås är så kan jag meddela att det är den fjärde största turistattraktionen i Sverige! Det är tusentals kvadratmeter av billiga varor-alltifrån skruvar till skinnjackor!
Nånting händer med en när man kommer dit - som speldjävulen när man går in i en tobaksaffär ungefär! Vi bara lassade på grejor i vår vagn, så när vi slutligen kom till kassan, kunde man nästan inte se Conny bakom berget av kläder! Vi fick med oss en hel del i alla fall, både till oss och till ungarna.

Det traditionella sjukhusbesöket hanns också med! Det mest skämmiga med detta besök var ju att i stort sett alla på akuten i Halmstad kände igen mig sen gammalt - man har nog lämnat permanenta avtryck i den där stan, trots allt *S*

Här nedan följer lite foto på min älskade syskonbarn:

image18
Från vänster: Albin, Thimmy, Moa och Linus


image19
Hela familjen Johansson, från vänster: Odette, Carola, Linus(tror jag), Thimmy, Moa, Emma, Christer, Albin(om det inte är Linus)
Kommentarer
Postat av: Sohlberg

Hoppas du fàr en bra dag =)

2007-10-23 @ 11:04:35
URL: http://www.metrobloggen.se/rockinroll
Postat av: Veronica

Tack detsamma! =)

2007-10-23 @ 13:30:27
URL: http://vejron.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback