Släkt-dag

Efter den underbara gårdagen skulle man kunna tro att vi skulle vakna sent, vara sega och bakis. Inget av det inträffade och det kändes skönt. Idag har dagen gått i släktens tecken. Vi har träffat Connys farmors syster, Margot, som bor utanför New York. Margot hade bjudit in oss som hennes gäster till Svenska sjömanskyrkan. Efter lite kramande gick vi runt och tittade på omgivningarna, mest runt Rockefeller Center.
Vi gick till make-up avdelningen på Saks 5th Avenue och Mia sminkde mig såhär fin!



Margot och jag handarbetar lite


På eftermiddagen skulle vi lyssna till Margareta Grape, Kyrkornas världsråds representant vid FN. Det var vi och några tanter i övre övre medelåldern, kan man säga. Vi pratade lite religion och politik. Margot hade fått för sig att jag var ordförande(chairman) i Vänsterpartiet och jag misstänker att hon hade berättat det för folket i kyrkan också. Både Margot och de verkade något besvikna. Personligen tror jag tanterna i kyrkan var mest chockade över det faktum att jag är vänster ;)

Efter mötet och fikat med hembakat, sa vi tack och hej och gick vidare. Margot ville stanna på mässan men det ville inte vi. Istället tog vi oss till Central Park och platsen Strawberry Field, minnesplats för John Lennon. En självutnämnd guvernör berättade historien om hur platsen kommit till.




På promenaden hem hittade vi, vad vi tror är, Carrie Bradshaw's gata

Utanför parken satt en cool snubbe och sålde badges. Efter dagen kändes det väldigt rätt att jag köpte just dessa:




Innan vi gick tillbaka till hotellet för att lägga oss hyfsat tidigt, hittade vi en äkta amerikansk diner, där vi intog lika amerikanskt äkta hamburgare och tjocka french fries.



Nu är det dags för kudden för tidigt imorgon bär det iväg på del 2 av mitt födelsedagsfirande, som vi ju fick skjuta på pga att president Obama var i stan igår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0