Födelsedagen

Så kom då dagen som jag både hade sett fram emot och fruktat: Den 40e födelsedagen! Det visade sig bli den bästa födelsedagen någonsin! Här kommer en liten redogörelse:
Morgonen började med jordgubbschampagne, som vi köpt dagen innan och jordgubbar från roomservice. Kändes onekligen rätt lyxigt!
Vi är nog fortfarande lite på Sverige-tid för vi var så himla tidigt ute till allting igår kändes det som. Efter champagnefrukosten fixade vi iordning oss och gav oss ut. Tyvärr ösregnade det hela dagen igår så det var regncape på, men det är så varmt här och hög luftfuktighet så det kändes inte så illa som regnväder brukar kännas hemma.
När vi inte pallade regnet mer, gick vi in på en bar och fortsatte dricka champagne och käksde en lite stadigare frukost. Vi satt där en bra stund och beställde in en Cosmopolitan efter frukosten. Den var jättetunn och det visade sig att den var rejält utspädd med ren sprit - inte alls gott faktiskt! *rynkar näsan*
Nåväl, vidare på vår lilla bar-runda till nästa ställe.
som t om hade en svensk flagga i taket. Vi tog det som ett gott tecken.
Vi fortsatte fira och äta lite snacks. Röda och svarta nacho-chips, hade i alla fall jag aldrig sett innan!
Födelsedags-hälsning från något oväntat håll!





Vi fortsatte sen mot vårt mål(som jag vid det här laget fortfarande inte visste något om!) Vi var något tidigare så vi roade oss med att fota runt lite.
Jag borde ha fattat redan här vad som komma skulle - men JA jag ÄR lättlurad!












Cool inomhus-hiss


Cool hotell-lounge

Efter vår dag av barhoppande var det så dags för middag. Tyvärr får vi säga kom den med en besvikelse när vi kom in. Amerika har hittills visat sig vara helt galet bra på tillgänglighet, men nu fick vi plötsligt gå genom köket för att kunna komma in i själva restaurangen. Det kändes mindre bra ärligt talat, men det var inte mycket vi kunde påverka så jag fick skaka av mig det och njuta kvällen istället.
Conny-älsklingen hade fixat så det stod blommor och väntade på mig.
Middagen inmundigandes i Manhattans enda roterande restaurang. Den minnesgoda kommer ihåg att vi åt vår nyårsmiddag för 2 år sen i Honolulus enda roterande restaurang, så vi kan säga att det är vår grej nu!
Melongazpacho


Filet mignon, potatismos och färsk sparris

Efter middagen(som förresten Conny fick ta största delen av, även min portion) var jag galet mätt! Både Conny och servitören frågade flera gånger om jag inte skulle ha efterrätt, men jag orkade verkligen inte. Conny tog in en kaffe och plötsligt kommer servitören ut med:
Jordens godaste chokladtårta!

Servitören hade också med sig en liten present: En blomma i en fin liten kartong!
Under middagen avslöjade Conny att vi efter middagen skulle åka iväg till ytterligare ett ställe. Jag försökte pressa honom på färdmedel, men han var stenhård. Efter middagen visade det sig att färdmedlet var hiss. Vi åkte några våningar ner och hamnade på en teater och kvällens föreställning av Evita med ingen mindre än Ricky Martin i huvudrollen som Che.
Föreställningen var magiskt bra!
Min 40e födelsedag blev verkligen en helt underbar upplevelse, tack vare min älskade Connys fix och trix! Jag älskar dig, min underbara man, mer än jag kan uttrycka! Du är mitt bästa!!




Kommentarer
Postat av: Micke

WOW!

Vilken födelsedag!

+ poäng till Conny!!!!

Hoppas inte frugan läser detta för då ligger man ju pyrt till.



Ha det bäst!

2012-05-16 @ 16:38:34
Postat av: Lisbet

Det lät lite som en drömdag det här! Fantastiskt kul.

2012-05-16 @ 16:54:51
URL: http://ungarorelsehindrade.se/goteborg/
Postat av: Natalia

Herre gud! jag sitter med tårar i ögonen! Helt fantastiskt! Å än en gång grattis på din stora dag! Kram från Dani!

2012-05-16 @ 21:31:02
URL: http://nataliakubicek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0