Shop shop och lite höga höjder

När vi vaknade imorse visste vi inte mer om dagen än att meterologerna sagt att det skulle komma regn. Först hade jag tänkt att vi skulle vara lite kultiverade och gå på nåt museum, men det visade sig ganska snart att de flesta museum häromkring har stängt på måndagar, så av det blev intet.
************************************************************************************************
Istället beslutade vi oss för att ta oss upp i Empire State Building. På vägen mellan vårt hotell och vår destination för dagen, "råkar" man som av en händelse passera Fifth Avenue. Nu är det ju inte så att varken jag eller maken är galet stadda vid kassa, men idag låtsades vi det - lite. Först gick vi in på Banana Republic. Jag hittade ganska snart en jättesöt topp.
Promenaden längst "Rich bitch avenue" fortsatte sen, tills vi kom fram till det stora målet för mig: Michael Kors egen affär! För den av er som inte vet vem Michael Kors er, så kan jag tala om att han är en berömd amerikans designer. Jag älskar hans kläder, men har hittills inte hittat något plagg som jag kunnat ha.
Idag hittade jag flera. Men t om mitt "rich bitch"- alter ego sa ifrån att det fick räcka med ett plagg:
Det fanns ytterligare en tröja, som jag blev kär i men som mitt samvete förbjöd mig att köpa. Älskade, älskade maken sa: "Vill du ha tröjan, så ska du ha den". Jag går nog tillbaka och köper den - vilken dag som helst!
Vi hann även med att inhandla lite souvenirer och presenter. Sen styrde vi kosan mot Empire Staqte Building. Det var inget optimalt väder att ta sig upp 86 våningar och titta på utsikten, men så fick det bli:
Nu har vi kommit tillbaka till hotellrummet och faktiskt gått och lagt oss, fast klockan inte är så mycket. Men tempot är galet här på dagarna så det är skönt att varva ner tidigt på kvällen. Imorgon är det som sagt min stora dag och Conny har planerat minutiöst. Det ska bli spännande att se vad jag ska få vara med om. Rapport och bilder kommer!
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0