New York New York

Nu har vi kommit fram! Eller ja, egentligen har vi varit här i några timmar redan vid der här laget. Allt har verkligen gått hur bra som helst! Alltifrån färdtjänsten, som kom exakt när den skulle imorse, till limousinen som stod och väntade på oss på flygplatsen i Newark.

Trafiken från flygplatsen i New Jersey till vårt hotell mitt på Manhattan var fullkomligt grotesk! Trots en trängselavgift på 12$ så tar folk uppenbarligen hellre bilen.
Väl framme på hotellet konstaterade vi ganska snart 2 saker: Vi två vuxna förväntas klara oss i 3 veckor med fyra galgar och fyra små byrålådor - och hotellet ansvarar inte för något som lämnas i9 rummet utan dt ska låsas in i en minimal säkerhetsbox i lobbyn. Så vi fick snabbt värdera det som fick plats i boxen och det som var viktigast. Det blev resehandlingar och pass. Allt annat får vi hoppas ligger kvar där vi lägger det, på rummet.
I eftrmiddag har vi bara strosat runt och tittat lite på omgivningarna. Conny är helt begaistrad i alla höga hus här - och det finns måååånga såna!
Vi hamnade slutligen i New Yorks lungor, Central Park. Jag misstänker att det kommer att bli en hel del turer dit under semesterveckorna här. Imorgon ska vi bara ta det lugnt och lära känna omgivningarna lite bättre; kolla hur bussarna fungerar och lite annat.
På måndag är planen att vi börjar det riktiga turistandet och åker ut till Frihetsgudinnan och mitt favoritställe,
Ellis Island.
Här är dagens skörd av bilder:
Vi lämnar ett regnigt Stockholm




Nu måste jag sluta blogga och börja leta efter Connys husnycklar som jag råkar ha förlagt nånstans här i rummet.....

Kommentarer
Postat av: Micke

Helcoolt!!!

2012-05-14 @ 10:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0