New York Ink. och väldigt mycket mer!

Egentligen skulle vi väl börja där vi slutade sist, men idag hände nåt kul och speciellt, så vi börjar här. Jag(Veronica) har, som bekant, ett antal tatueringar redan och har haft önskemål om att göra fler. För 4 år sen stod vi utanför studion till Miami Ink. men då fegade jag ur, så jag vet inte ens om Ami och gänget var där. Häromveckan råkade vi av en händelse slå på TV:n och ett avsnitt av nya serien New York Ink. Ami har skaffat studio och personal här i stan! Kunde man ha sån flax en gång till?! Den här gången ville jag inte sumpa chansen och idag blev det av att vi tog oss dit. Studion ligger på andra sidan stan från oss, men det kunde det vara värt. Vi kom dit vid 12. Två timmar senare eller nåt liknande kom jag på att jag inte hade passet med mig och det måste jag ha annars fick jag inte tatuera mig. Min älskade make tog bussen och åkte över stan och tillbaka för min skull!!
Efter nästan 4 timmars väntan blev det min tur. Ami var inte i studion på hela tiden men de andra som var där var hur coola som helst. Killen som tatuerade mig hette Guy, var skallig och ursprungligen från Israel, så det var nästan som om Ami hade gjort det ;)
Man kan ana lite svagt på höger axel, innan gaddandet påbörjades


Min vanliga tatuerings-min! Skönt är det INTE!


Guy hade tydligen roligare än jag.


Såhär - Det färdiga resultatet - En kombination av 3E Love's Wheelchair heart och Halmstads Tre hjärtan. Mer Veronica än så kan det knappast bli!


*********************************************************************************
Så..det var dagens äventyr. Nu backar vi bandet, till i söndags, när vi var på utflykt tillsammans med tant Margot och hennes vän, Godfrey. Godfrey hade bil som han kom och hämtade oss i och vi åkte genom South Bronx och Harlem och ut till en mysig halvö som heter City Island. Det var mest som en liten by, med små hus, stora båtar och massor av skaldjursrestauranger. Vi hittade en allra längt ut mot vattnet, där vi intog lunchen.
South Bronx




Friterad calamari

Margot myser i solen


Godfrey - vår ciceron

Margot o Conny


Mysig utsikt från kajen


Det finns en hel del skäl att tycka om USA


En matta på den mjuka sanden fixar tillgängligheten galant!

Kul skylt - om man inte tänker på att den troligen satts upp på förekommen anledning.

********************************************************************************

Igår tog vi oss till Little Italy. Det har varit galet varmt här ett par dagar nu och jag har köpt en cool hatt samt solfjäder för att skydda mig lite och samtidigt se ball ut! =)
Pga att jag tydligen ser fin ut i min hatt, så fick jag den här "Rasta-Puh" av en kille i ett lotteribås i Little Italy


Nu vill inte datorn vara med och leka mer, så fler bilder får vänta.
Fridens liljor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0