Shop 'til you drop

Först vill jag säga att tanken är att vi ska blogga varje dag och lägga upp dagens foton, men uppkopplingen på hotellet suger verkligen! Hotellet i övrigt är väldigt svajigt i sin service och mycket är beroende av vem som råkar vara i tjänst för tillfället. Conny, som i vanliga fall är en mycket lugn kille, har varit nära psykbryt vid ett par tillfällen redan! *S*

Nåväl....igår var vi på, vad vi hade hört var, ett av de största shopping-galleriorna i USA. Speciellt Adde och jag såg fram emot att få frossa i affärer i flera timmar. Vi hade gjort upp med en taxichaufför om att köra oss dit och sen hämta oss på kvällen. Och som han sa: man måste verkligen ha bil för att bo i Miami, annars är det kört!

Vi kom fram till Sawgrass Mills vid 11-tiden på förmiddan och sen gick vi runt där hela dagen! Daniel, som ju inte är en shopping-kille ska ha en stor eloge för att han pallade hela dagen! *S*

Jag som är lantis var mäkta imponerad av storleken på gallerian och alla affärer, men jag insåg att det verkligen inte är lätt att impa på Stockholmare, för killarna var inte hemskt överväldigade! *S*

Några observationer har vi dock gjort under våra dagar i Staterna hittills:

* Alla människor här ser på en som en potentiell terrorist - allt ska kollas överallt! Jobbigt det måste vara att vara så misstänksam hela tiden!

* Amerikanernas överdimensionerade portioner är starkt medial överdrivna! - Connys besvikna min när han fick sin Large size Big and Tasty-meal är obetalbar!

* När man(=Veronica) shoppar underkläder här, så känner man sig mer som Cindy Crawfoord än som Big Mama - det finns mycket fint att få tag i överallt!

* Beroende på att det inte går att ta sig nånstans utan bil, så har reskassan fått en rejäl smäll pga alla taxiresor

*Mina naglar gör supersuccé här, så TACK Petra för det! =)


Reskassan är snart slut! *S*



Äntligen fick vi prova Taco Bell!*L*


Trött efter dagen! *S*

Kommentarer
Postat av: Marianne

Rena paradiset för Adde... lite kul är det väl Daniel :) Hoppas priserna är ok ändå.

Kram

2008-11-25 @ 16:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0