Karibien, dag 5 - Cayman Island

Idag är det bara jag i familjen K som är kvar på fartyget. Killarna är iland och utforskar Georgetown, Cayman Island med buss. Bussen, fick vi veta igår, skulle vara trång och bökig och dessutom skulle rundturen vara ett antal timmar med några stopp vilket skulle betyda upp och ner på bussen. Jag beslutade mig för att stanna på båten.
Jag har inte varit så bra på att plugga(grabbarna är mycket bättre än mig, ska sägas!), så jag tänkte ta igen det idag.

Dessutom var jag tvungen att stanna kvar och ordna upp en grej som igår fick både mig och maken att få ett större psykbryt: När jag kollade bankkontot så såg jag att det fattades en massa pengar, som registrerats som "skyddat belopp". Det var en såpass stor summa så att räkningen här ombord, som ska betalas på fredag, var i fara!

Det första jag tänkte på var att hotellet i Miami dragit dubbla pengar, men det kom vi snart fram till att det inte var. Det nästa jag fick i huvudet var att kortet hade blivit "skimmat" (Man läser väl Aftonbladet :-/)
Nåväl, för att göra en lång historia kort så tar fartyget pengar från Visa-kortet i "pant" för att försäkra sig om att de får betalt och på fredag när vi går av och räkningen summeras så tar de pengarna. Väldigt smart system, men jag vore gladare om nån hade kunnat upplysa oss om det., så att gårdagens middag inte hade behövt bli så låg. *S*

Igår på förmiddagen la vi till i Montego Bay, Jamaica. Vi fick tag i en taxi/buss med ramp och en chaufför som lovade köra runt oss till shopping och sevärdheter hela dagen. Frampå eftermiddagen, efter att vi hade sett typ 30 hus, det ena dyrare och flashigare än det andra, började vi tro att chauffören var undercover-mäklare eller nåt.

Som Daniel och Adde sa: Han trodde nog vi var rika bara för att vi åkte med ett kryssningsfartyg.

Rika är väl ungefär det sista nån av oss är, men husen var ju fina......

Annars var dagen på Jamaica mest vikt för shopping. Jag tror en och annan där hemma kommer att bli överraskad....*L*

Ikväll är det uppklätt till middag igen och imorgon anländer vi till Cozumel, Mexiko och där ska jag i alla fall hoppa av tillsammans med de andra och planen är att vara på stranden hela dagen.

Fotona går fortfarande inte att ladda upp så det får tyvärr vänta.

Till sist vill jag/vi passa på att säga GRATTIS på födelsedagen till mamma Marianne! Jag är hyfsat säker på att sönerna ringer när de kommer från dagens utflykt! =)

Ha det gott alla!!
Kram

Kommentarer
Postat av: Marianne

Tack. Jo då, det gjorde dom och jag är glad för det :). Det känns ganska underligt fast på ett bra sätt, att ni är så långt bort och ändå nära med teknikens hjälp. Såg på www igår att ni har runt 25 grader och sol. Njut verkligen av en dag på stranden, det är långt från realiteten här hemma...vi kan bara drömma om samma sak :) Må så gott

2008-12-04 @ 09:25:54
Postat av: Sara

Åh, vad underbart ni verkar ha det! Jag vill också bada med delfiner!! Däremot är det märkligt att små krokodiler (eller, ja, alligatorer) är så söta o stora krokodiler så sjukt läskiga! Massa kramar o ha en fortsatt bra resa!

2008-12-04 @ 12:41:23
URL: http://blogs.su.se/salo7153/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0