In på bara skinnet

På 91 sidor ska jag redogöra för mitt liv. Alltifrån hur välbalanserad mat jag får i mig till om mina sexvanor är säkra eller inte! Denna information rörande varenda liten detalj i mitt liv ska sedan inom varje givet område rimlighetsbedömas av en handläggare på Försäkringskassan!

Varför? Jo, regeringen har gett Socialstyrelsen i uppdrag att ta fram ett kompendium med frågor som ska göra det mer rättsäkert i bedömningen av behovet av personlig assistans!!

Ingen annan i det här landet tvingas genomlida denna oerhörda kränkning av den personliga integriteten!

FRA kan ju slänga sig i väggen!!

Med bestörtning och en oerhörd ilska är vi många nu som har reagerat! Assistansuppropet är bildat och sprids nu och idag är det presskonferens i Stockholm med anledning av att Försäkringskassan på försök ska börja tillämpa detta 91-sidiga helvetesverktyg på ett antal kassor rumtom i landet. Man har alltså inte ens gjort det här instrumentet klart och nu ska man köra det i skarpt läge för att se hur det tas emot!

Brukarorganisationerna, bl a STIL, har reagerat kraftigt mot det sätt på vilket referensgruppen har blivit bemötta i arbetet med instrumentet och till slut blev det för mycket och alla hoppade av.

Den gyllene regeln i de allra flesta trosuppfattningar är: Du ska inte göra mot andra det du inte vill ha gjort mot dig!

VEM vill ha sina sexualvanor och sina toalettbesök registrerade av staten?!

Inte jag i alla fall!! Stoppa vansinnet NU!
Kommentarer
Postat av: Torbjörn Jerlerup

Jag fick just fram det integritetskränkande dokumentet från Socialstyrelsen som du skrivit om: behovsbedömningsinstrumentet. Myndigheterna vill antagligen spara pengar genom att begränsa personlig assistans till AKTIV TID. Jag la ut det så att alla kan läsa och sprida det, det är integritetskränkande!



Mvh /Torbjörn



http://www.scribd.com/doc/26319785/BAS-Behov-av-stod-1001191

2010-02-03 @ 18:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback