Får man lov att ändra sig?

För några veckor sen låg jag i min säng och tittade på delfinal femtielva av Melodifestivalen. Genom rutan kommer plötsligt Caroline af Ugglas, med en skärande falsk, genomborrande sång som jag verkligen inte tyckte om!

Hon gick vidare till Andra chansen och jag tänkte att det där måste ändå vara dödsstöten för festivalen, så som vi lärt känna och älska den!

I lördags var det då dags att se när denna erbarmligt dåliga låten äntligen fick vad den förtjänade - trodde jag!

Det som istället hände under de två framträdanden som Caroline gjorde med sin låt, var att jag sakta men säkert började ändra åsikt - både om henne och om hennes låt.

Lyssna bara på den, blunda och ta in varenda ord. Jag ryser och gråter, den är så så vacker.

Så snälla snälla snälla......om du inte gillade den från början, ge den en chans till - den är värd det! En andra och ibland tredje chans kan vi alla förresten ibland vara värda, så det så!

Kommentarer
Postat av: Jennie Målarkludda

Håller med! Den är rysligt bra och jag försöker få alla att inse det.. :D

2009-03-10 @ 13:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback