Vänskapsband

När jag flyttade från Halmstad för 5½ år sen så var det vetskapen om att jag inte skulle få ha mina vänner och min umgängeskrets nära mig mer, som kändes jobbigast.

Sen jag flyttade ihop med Conny så har just umgänget med vänner varit det jag saknat mest.

Tills nu.

Vi har hittat underbara, gemensamma vänner här uppe i Stockholm, som vi värdesätter jättemycket!

I lördags blev vi hembjudna till Li och Johan på "fika". Det visade sig bli en helkväll med middag, mys med ungarna och "Körslaget".

Igår ringde Ulrika och frågade om vi såhär med kort varsel hade lust att komma ut till henne och Benke("men det blir inget speciellt, bara kul att ses"). Trerätters middag hade de dukat upp - att komma hem till dem är som att komma till en kulinarisk himmel, varje gång! *S*

Vi skulle bara stanna en stund tänkte vi, men vi kom oss inte för att åka hem förrän både Bengt och Conny satt och nickade i soffan. Ulrika och jag kunde nog fortsatt lösa världsproblemen flera timmar till! *S*

Jag älskar verkligen att umgås med vänner, det ger mig sån kick och energi!

På tal om vänskapsband;

Denna månaden jobbar Mirro hos mig igen, måndag - onsdag. När hon jobbar händer det alltid en massa! *S*.

Jag bestämde mig igår för att jag nu vill göra tatueringen som jag gått och fnulat på ett bra tag.
Tanken har hela tiden varit att jag ska tatuera in Connys EKG(hjärt-)kurva på insidan av min handled och på denna kurva ville jag ha min förlovningsring och min vigselring.

Så igår var jag på KS och skulle göra förberedande tester inför min operation. Bl a gjorde jag ett EKG.
Då kom jag på idén att jag skulle sätt ihop Connys kurva med min egen, så att det bildade ett armband!

Sagt och gjort, Mirro ringde och beställde tid hos Sebbe .
Och idag skedde det! Både Conny och Mirro var med.

Den blev jättefin!! Den är fortfarande svullen så det är svårt att se detaljer och färger så som de kommer att bli sen,
men fin är den hursomhelst!


Handleden - The "before-picture" *S*


Såhär är grundskissen

HELVETE vad ONT det gjorde!!! Men Sebbe är stadig på handen som tur är!
(mer än man kan säga om maken som håller i kameran! *S*)


Såhär såg jag ut mest hela tiden! *S*


Grunden klar


Här är den färdiga tatueringen - den kommer dock att sjunka ner och inte vara så röd när den väl läker!

Kommentarer
Postat av: Jennie Målarkludda

Shit vad ont det måste gjort! Usch! Du kvider rätt bra på bilderna.. Fasen vad snabbt man får tatueringstid i Stockholm då avis Här är det flera veckor, ibland månader.. Blir spännande att se sen när den läkt. Nice!

2009-01-07 @ 18:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback