Underbara människor

Alltför ofta tenderar, i alla fall jag, att fokusera på människor som utstrålar negativ energi. Sura människor, bittra varelser, människor som minsann skulle ha valt att leva annorlunda "om bara....inte".

Därför var det så oerhört uppfriskande att under mina två studiedagar i Halmstad få träffa en kvinna, som verkade vara på precis den platsen i livet där hon ville vara! Iren är klockrent den underbaraste människa jag har mött på väldigt, väldigt länge och vi fann verkligen varandra kändes det som! Det ena samtalet följde på det andra hela tiden, varvat med mycket skratt och klokheter.

Iren bor lyckligtvis, för mig, också i Stockholms-regionen, så jag hoppas, hoppas, att vi kan ha möjlighet att träffas och lösa världsproblemen över ett par flaskor rött.

Världen behöver helt klart fler som Iren och jag är jätteglad att hon har korsat min livsväg. Jag växer som människa i närheten av människor som Iren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback