Fifteen minutes of fame

Så var mina 15 minuter i rampljuset över!

Jag är väldigt nöjd med hur hela upplägget har varit med min medverkan, både igår kväll och idag på morgonen. Jag kände att jag fick fram mycket av det jag vill ha sagt i den här frågan och på ett sakligt och inte gnälligt sätt.

Jag har fått jättemånga positiva kommentarer och jag är verkligen så glad och tacksam över allt som sagts till mig!

Jag fick frågan av en kompis, hur det var där i TV-studion i morse, i direktsändning.

Konstigt nog var jag inte alls nervös faktiskt. Jag var mer nervös igår när mitt inslag skulle recenseras av Alliansen. Nu sa de ju absolut ingenting som svar på det jag förde fram, men det hade jag å andra sidan inte väntat mig heller. Politiker är ganska bra på att slösa ord utan att egentligen säga ett skit!

När jag kom till TV4 så var det direkt till sminket. Där satt redan Lena Smedsaas, politisk kommentator, som också skulle medverka i "mitt" inslag. Hon verkade först lite stel när hon hälsade, men jag insåg sen att hon satt försjunken i sina egna förberedelser, så det var ju inte så konstigt.

När sminket var klart så fick vi frukost. Värsta frukostbuffén stod uppdukad för gäster och personal i TV4:as kök. Jag åt inget, det fixade jag inte. Tog lite kaffe och juice. Lena kom och pratade om lite vad som skulle sägas och så och det kändes skönt att inte bara bli inkastad i studion och ställd mot väggen.

När vi kom in i studion, spelade Sarek och jag fick därmed en chans att hälsa på Kristin Kaspersen och Anders Kraft. Jag tycker om dem båda två och tycker att de ger ett mycket proffsigt och påläst intryck vid frukostbordet.

Kristin var en otroligt ödmjuk och varm person kändes det som.
Anders Kraft "känner" jag sen innan. Han var nämligen kanalchef på TV4 Halland, när Micke jobbade där som ljudtekniker så jag har träffat Anders några gånger förut.

Han såg direkt ut som om han kände igen mig också, när vi hälsade.
Vi har träffats innan, sa jag.
Ja, du är från Halmstad eller hur? sa Anders
Ja sa jag
Bodde du bara där ett litet tag eller.....sa Anders
Nej, jag är född och uppvuxen där sa jag
Jag VISSTE det! Jag SA det till de andra men de trodde inte på mig! sa Anders

-Charmigt, tyckte jag *S*

Efter min medverkan styrde jag kosan hem till Sumpan igen och gick och la mig. Fullständigt utpumpad. Det kostar att ligga på topp!! *S*


Här är länkarna till inslagen jag har medverkat i:

http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=657325&treeId=90116&renderingdepartment=2.757

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.613051&renderingdepartment=2.4034



Jag vet dock inte hur länge de ligger kvar ute.
Kommentarer
Postat av: Petra

Jättekul att se dig i TV och det syntes verkligen tydligt att du gått ner i vikt. Bra jobbat!

2008-09-03 @ 19:48:39
URL: http://artificiellblond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback