Nytt år nu igen

Några timmar kvar av 2007 och dags att åter summera gott och ont från året som varit. Jag brukar alltid göra det. För mig är det ett mått på hur bra jag faktiskt har det och 2007 har absolut inte varit ett undantag i det fallet!

Året började ju med att Conny friade!! Som jag hade längtat och så bra det blev! *S*
Bröllopet stod 4 månader senare, i ett sommarvarmt och grönt Sundbyberg och jag kan säga att det är i särklass mitt livs lyckligaste dag hittills!!

På jobbfronten flöt det på ganska bra fram till sen-hösten när jag fick veta att det tyvärr inte kommer att finnas nåt jobb kvar till mig efter nyår - så nu är det återigen dags att efter nyår söka jobb som en galning! Jag har i och för sig redan gjort det sen jag fick reda på att jag skulle få sluta gamla jobbet.

Hälsomässigt så har jag mått bra i år, fram till juni månad efter bröllopet, när det visade sig att jag hade några njurstenar som jävlades med mig i sex månader innan de slutligen blev bortplockade i början av december.

Min underbara Petra lämnade, innan sin semester, sin avskedsansökan. Årets kalldusch! - först. Efter ett tag löste det sig också och nu kan jag välkomna Sussie, Pia och Michelle som nya assistenter hos mig! Jag ser verkligen fram emot vårt samarbete!

När jag blev ihop med Conny, så kom han med ett sommarhus på Fårö och där fick jag i somras tillfälle att vara två underbara veckor! Jag ser verkligen fram emot nästa sommar när vi ska tillbaka dit igen!

Daniel och Andreas har under året blivit ännu lite vuxnare och det är verkligen på gott och ont! Jag kom ju in i deras liv när de nästan var vuxna men jag märker mer och mer hur häftigt varje ålder i ett barns liv måste vara för jag tycker verkligen det är ur-häftigt att få vara del av deras liv nu när de tar beslut som leder dem in i vuxenvärlden. Men lika kul som det är, lika skrämmande är det! Oron när Andreas är ute och man inte får tag i honom på telefonen är inte att leka med, det kan jag lova!

På tal om barn, så bidde det inga såna för mig och Conny i år heller, även om jag ett tag trodde att året skulle sluta med knodd i magen, när jag var en hel månad sen! Men det visade sig bara vara försening pga operationen.
Hursomhelst så ska vi den 19 februari till Octavia-kliniken och ta prover och efter det kan vi sen ha en ordentlig diskussion om hur och vad vi eventuellt ska göra, när vi har alla fakta på bordet.

Min familj hemma i Halmstad och i Munka-Ljungby och Falkenberg mår bra och jag har fått träffa dem vid två tillfällen detta året.

Pappa har träffat sin Lisbeth, som är en jättemysig kvinna, så nu behöver jag inte oroa mig för att han ska vara ensam.

Christer, Carola och barnen har det bra, vad jag vet och även om året nu slutar lite slirigt oss emellan, så löser det sig säkert snart.

Mamma har jobbat på under året och haft det lite upp och ner med hälsan, men nu verkar det vara bra. Hennes tal till oss på bröllopet var årets höjdare!

Anne-Sofie var vackrast på bröllopet och var inte bara en underbar tärna, utan var och är min underbara, älskade lillasyster som jag är så stolt över så. Söstra mi!!!

Mina underbara tjejer; Anna, Helena, Åsa och Henrietta har jag också fått träffa i år - några mer än andra(Anna - vi får ta igen det 2008, ok?) och jag älskar dem allihop!

När jag nu ser hela mitt år i skriven form, inser jag att det positiva med hästlängder överväger det negativa och när jag tänker efter är det så det brukar vara. Livet är fantastiskt och 2008 kommer att bli underbart!

Här nedan följer mina nyårslöften för 2008(utan inbördes ordning):

*Gå ner i vikt - MYCKET
*Börja träna på vårt nyinköpta hemma-gym
*Fortsätta spara till Karibien-resan
*Fortsätta jobba på bebis
*Fortsätta tala om för Conny att jag älskar honom och att jag är jättelycklig!
*Hitta jobb
* I övrigt se till att 2008 blir ännu mer fantastiskt än 2007

Så mina vänner som läser detta(finns det nån som gör det?! *S*):

Ha ett riktigt Gott Nytt År så hörs vi igen 2008!


image38                           image39


Kommentarer
Postat av: Vicki

Klart jag läser din blogg!
Vill önska ett gott nytt år!

2007-12-31 @ 13:48:38
Postat av: Jennie

Jag läser din blogg :)
GOTT NYTT ÅR och STOR kram till er båda!
Jennie Målarkludda

2007-12-31 @ 13:52:42
Postat av: Veronica

Tack detsamma! :o)

2007-12-31 @ 16:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback