Högtflygande

Egentligen är jag galet trött efter dagens äventyr, men jag/vi kan ju inte svika er som läser om och följer oss! Imorse gick vi upp väääldigt tidigt. Jag skulle få andra delen på min födelsedagspresent som ju inte blev av höäromdagen pga att Obama var i stan.
Vi duschade och stack ut och åt frukost på Starbucks, sen bar det iväg med buss genom hela stan. Vi stannade nere vid vattnet och jag fattade ingenting! Först trodde jag vi skulle åka båt nånstans men när vi inte skulle det visste jag verkligen ingenting - tills jag såg några helikpotrar längre bort som lyfte med turister i. DÅ fattade jag! Vi skulle upp i en helikopter över New York!! Det vár en helt magisk upplevelse och lätt topp 5 i mitt liv! Vi spelades in och kommer snart att komma åt länken på webben, så ni och vi får hålla oss till tåls! =)
Efter nästan en halvtimme över Manhttan och Jersey City, tog flygturen slut. Det är svårt att hitta några superlativ som räcker till!
Klockan var bara lite i lunch när vi kom ner på marken igen och vår enda plan var efteråt att ta oss hem till vår del av Manhattan. Det tog sin lilla tid eftersom vi stannade och tittade i affärer och skyltfönster på vägen.
Flera timmar senare, när vi nästan var hemma på "vår" gata hittade vi en mysig italiens restaurang som vi gick in på. Det visade sig redan i dörren att det är ett av amerikanska kändisars favorit-hak. Hela entrén var knökfull med alla från Sinatra till Rob Lowe och "Mr Big", Chris Noth - alla poserande med självaste Patsy, ägaren, som för övrigt var runt bland oss gäster hela tiden och stannade vid varje bord och pratade.
Jag tänkte där och då att det nog skulle bli dyrt. Det blev det, men ååhh vad gott det var!!! Lätt den godaste italienska maten jag har ätit! Bäst vi satt där kom det faktiskt in en kändis! Här blir bloggen lite interaktiv. Vem är detta?:
Eftersom jag är en belevad och diskret person, inte alls lik vår medelålders hemmafru-bordsgranne från "Knäckebo-Wisconsin", så blir det en bild tagen från nätet och inte taget av mig.
När vi ändå är inne på kändis-spoting, så undrar vi om ni vet vem detta är, som vi såg på 5th Avenue häromdagen?:
Detta kan ni fundera på så ska jag följa min make in i drömriket och drömma om en av de härligaste dagarna i mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0