Sista kortet från Honolulu

Min syrra köpte nångång tidigt 80-tal sångaren i Noice, Hasse Carlssons, soloplatta. På plattan finns en underbar låt som heter Sista kortet från Berlin. Den kom jag att tänka på nu, när vi sitter i lobbyn på hotellet med datorn och bloggar för allra sista gången den här semestern.

Så nu är det dags att knyta ihop lite lösa trådar.

Vi sätter streck i vår tävling och konstaterar att vi fick rätt svar på delfråga två - Det var serien Magnum vi syftade på. Delfråga ett däremot var det ingen som ens vågade gissa på. Rätt svar är hursomhelst Jake and the Fatman eller på svenska Rättvisans män.

I måndags hade vi bokat biljetter till att åka på valsafari. Dagen innan fick jag ytterligare ett bevis på hur mycket jag älskar min man och hur kul livet med honom är och också hur livet för honom, med en politiskt aktiv hustru måste te sig ibland. Helt apropå så frågade jag: "Du, den där valgrejen......" och han svarade: "Va, vad är det nu för val då?!". Han var helt inställd på ännu en valrörelse =)

Nu var det ju som tur var en helt annan valvaka vi skulle på. Firrarna var jätteaktiva just den dagen vi var ute och vi fick se en hel del häftigt. Tyvärr stannar de ju inte ofta upp och poserar för kameran, så det var inte helt lätt att få bilder på dem, men vi gjorde tappra försök.




Den andra lösa tråden vi, eller snarare Conny, försökte knyta upp igår, var ju det här med mat-tävlingen.

Alltså, utmaningen var att äta en omelett på 2,25 kg - bestående av stekt potatis, korv, bacon, lök, massor av smält ost samt tolv(!) ägg och till det rostat bröd. Detta skulle göras på en timmes tid och priset var en t-shirt och sitt namn på en tavla på den akuella puben, Moose McGillycuddy's.

Conny var verkligen grymt taggad!





Älsklingen gjorde verkligen, verkligen ett tappert försök, men fick tyvärr se sig besegrad - denna gången!
Nu finns ju ytterligare en sporre att återvända!

Resten av gårdagen slappade vi och packade. Vi insåg hyfsat tidigt att vi skulle bli tvugna att kasta vår mindre resväska vi hade med oss hit och köpa en betydligt större - och den behövdes kan jag säga!

Tur jag är gift med mästerfixaren!

Igår kväll tog vi oss till Aloha Tower ytterligare en gång för ett besök på Chai's Bistro. Mysigt värre!

Och nu sitter vi alltså här i lobbyn och har ca sju timmar kvar innan skjutsen kommer och tar oss till flygplatsen och sen ytterligare tre timmars väntan där innan första av tre plan, som ska ta oss hem igen, lyfter.

Vi beräknar komma hem runt kl. 8.00 på fredag morgon, så om någon känner sig manad att stå där med flaggor, girlanger och sambaorkester så varsågod! =)

Vi lämnar Honolulu, Hawaii med otroligt vackra minnen om platser och människor vi aldrig glömmer!






Mahalo för att ni har följt oss på vår resa!

Aloha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0