Karibien!

Nu har vi varit på sjön i 2 hela dagar. Att gå ombord i Miami gick helt smärtfritt! Båte vi är på har 15 våningar och det finns hur mycket som helst att göra - nästan för mycket - ungefär som att inte se skogen för alla träd! *S*

Det bästa hittills(enligt Veronica i alla fall) var den formella middagen igår! Alla var jättefina i sina finaste stasser!

Idag la vi till vid första stoppet - Labadee, Haiti. Jag var lite orolig för hur det skulle funka med rullstolen, men vi blev lovade att det skulle funka bra. Det gjorde det. Jag fick låna en rullstol med megastoras ballonghjul på. Med rullstolen följde tyvärr också en chaufför som körde mig dit han ville och inte alltid nödvändigtvis dit jag ville!

Det första som hände idag var att vi åkte en motorbåt ut till Malfini Beach - utflykten hette Castaway och vi förstod snart varför. Ön vi hamnade på var egentligen en liten halvö i en vik med fint vatten och på stranden stod typ 15 solstolar och det var allt!
Himla mysigt var det i alla fall (åtminstone sen jag fick veta att vi inte behövde vara strandsatta hela dagen! *S*)

Efter Castaway åkte vi tillbaka till Labadee och där fanns en massa försäljare som stod redo att sälja precis allt till oss - till överpris såklart! Vi fick rådet av guiden att pruta och det gjorde vi, men jag blev rätt blåst på min klänning i alla fall! *S*
Imorgon stannar vi på Jamaica. Rapport kommer. Internet här är hur dyrt som helst och dessutom loggas vi ut titt som tätt. Vi kan t ex inte visa bilder som det är just nu :( - tyvärr! Vi försöker igen under veckan, annars får ni hålla er till tåls tills vi kommer hem!

Alla hälsar!
Kramar!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Kul att höra från er. Och att ni kom på som beräknat och att det funkar. Fartyget verkar helt otroligt stort, med hur mycket som helst att göra. Saknar barnen, men förstår att ni har det fantastiskt. Hemma är det riktigt sk-väder med regn och 5 plus. Men njut ni i Karibien,...... :)Kram

2008-12-02 @ 11:43:24
Postat av: Marianne

Hej, skönt att höra av er och att allt gått bra. Fartyget är helt otroligt stort, verkar finnas allt att göra. Saknar barnen men jag förstår att ni har det fantastiskt. För alla oss här hemma är det regn och några plusgrader....njut ni i Karibien... :)

2008-12-02 @ 11:53:30
Postat av: Marianne

pst... jag kanske blir tjatig men jag fick lägga in kom. en gång till, det ville inte fungera först. Blir det dubbelt så vet ni varför.... Kram

2008-12-02 @ 11:55:29
Postat av: Anonym

m.mv

2008-12-02 @ 19:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0