Det blir inte alltid som man tänkt

Idag tänkte jag ägna en stund åt att skriva om hur stolt jag är över mig själv!
Jag har nämligen blivit publicerad i en bok! Det är stort!
Jag är absolut inte ensam författare, vi är 21 skribenter, men ändå.
För en tjej som drömt om att bli författare hela livet så är det riktigt häftigt att kunna se sitt eget namn i tryck i en bok!

Men istället vaknade jag upp i morse, utan assistans.
Tio över sju hade jag fortfarande inte hört plingplong och en nyckel i dörren.
Man blir rätt liten i det läget, kan jag säga!
Många tankar snurrar i skallen, innan överlevnadsinstinkten börjar ta över. Jag har en assistent som bor granne, som är ledig idag, så henne fick jag jaga upp.
Tur hade jag att hon i alla fall kunde komma och plocka upp mig ur sängen och fixa så jag fick kläder på kroppen.
Så nu sitter jag här, upprätt i alla fall, men inte mycket mer. Hoppas bara att jag inte behöver gå på muggen innan Conny kommer hem ikväll!

Jag BEHÖVER min assistans, den är ingen lyxpryl och mina assistenter är mina livlinor och inte mina kompisar eller sällskapsdamer.
Kommentarer
Postat av: Robert

"Det blir inte alltid som man tänkt"!



Hej Veronica!



Såg dig på bokreleasen förra veckan på hotell Malmen.



Jobbar idag som assistansanordnare och asse på Livihop.



Igår kom jag till min kund och skulle vicka för en annan kollega.



När jag ringde på dörren så hörde jag: "kom in"



Då visade det säg att min kollega redan var där och att hans sms om att han kände sig bättre inte hade kommit fram.



Kändes lite lätt snopet när jag sedan hittade hans sms på min mobbe.



hahahaha, så kan det gå



trevlig helg så ses vi snart igen.



Robert

2011-09-23 @ 11:31:14
URL: http://livihop.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback