Vardagsgissel

Du går iväg på ditt håll.
Oftast stannar jag hemma.
Ibland går jag iväg på mitt håll.
På kvällarna möts vi.
Uppfyllda av våra intryck.
I mitt fall ibland tom på några intryck alls.
Vi äter.
Kommunicerar med folk på facebook, men inte alltid med varandra.
Ibland med varandra, på facebook.
Vi gör våra kvällsrutinsgrejor.
Vi lägger oss.
Något TV-program rullar och vi tittar tomt.
Du, som har varit vaken så länge och jobbat så hårt,
somnar med en katt på bröstet och med mig jämte.
Ibland håller vi hand när du somnar sådär.
Ibland älskar vi innan du somnar din djupaste sömn.
Så lever vi,
så fyllda av varandra,
så tömda på spänning,
så mycket vardag, så lite glamour,
men så så mycket trygghet.
Jag kan sakna mina fjärilar i magen av din röst i telefonen.
Av ett gulligt SMS från dig.
Av nyfikenhet över din dag.
Jag vill inte byta, men jag vill bryta.
Bryta vardagsgisslet och hitta mina fjärilar igen.
Jag älskar dig!
Kommentarer
Postat av: Jessika Svensson

Väldigt fint skrivet. Och känner igen känslorna..

2011-10-28 @ 22:02:41
Postat av: Carina Coleman

Ja det där känns igen så väldigt mycket ...Ganska vanligt liv det där tror jag.. men så länge man inte glömmer de där fjärilarna är det ju ganska ok... :)

2012-01-02 @ 14:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback