Brysselsteget

Efter att ha legat i sängen i två dagar, i vad som närmast får betraktas som någon släng av vinterkräksjukan, är jag nu "på benen" igen och redo för Bryssel.

Vänsterpartiet i Sundbyberg åker till Bryssel, för att besöka vår parlamentariker, Eva-Britt Svensson och för att arbeta med valplattformen för kommunvalet. Det ska bli oerhört spännande! Som vanligt jobbar Conny som assistent så vi passar på och får en liten weekend-resa tillsammans också. Mysigt.

När jag och Johan inför resan pratade tillgänglighet, framkom det att det nog inte står så bra till med den i Bryssel(heller). Bland annat kan det bli svårt för mig att åka med bussar och tåg, så istället får jag nog åka runt med taxi. EU erbjöd sig att betala mina extra utlägg om jag kunde visa intyg på att jag verkligen behövde min rullstol!!
OK!! Vad ska man säga?!

Toaletterna är jag också lite oroad över. Men mina njurar i den konditionen de är i, behöver jag toalett ofta och snabbt och jag är inte helt säker på att det finns i EU-parlamentet.

Connys reaktion: "Det måste väl för fan finnas DÄR! Om inte så ringer vi TV4 och tidningarna och ALLA!"

Man måste älska den mannen!


Kommentarer
Postat av: Rosie

Jag var ihop med en kille som bodde i Bryssel förut. Apropå tillgänglighwt, passa dig för tunnelbanan. Man måste nämligen trycka in dörrknappen samtidigt som man kliver på, annars går dörren igen - percis som spårvagnarna i Helsingfors!

2010-03-23 @ 10:55:50
Postat av: Linda

Galenskaparna e sköna asså! :-D

2010-04-06 @ 19:46:55
URL: http://lindlife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback