Framtidstro

Politiskt aktiv har jag egentligen varit i hela mitt liv. Partipolitiskt bara ett år. Politik är roligt! Politik är förändring och förbättring. Politik är segdraget, tröttsamt, jobbigt men alldeles alldeles UNDERBART!


Jag har varit intressepolitiskt aktiv, med funktionshinderfrågor sen jag var 10 år och startade barndisco i RBU-Halland, eftersom jag tyckte att inget gjordes för oss som var under 15 år.

Under mina år som aktiv har jag på nära håll, främst de senaste åren, kunnat se att det som kommer ur min mun i form av åsikter om förändring faktiskt också i praktiken leder till att saker och ting ändras till det bättre! Det är en oerhörd morot och ger ett otroligt driv!

Samma sak nu med Assistansuppropet! och STIL - det vi säger lyssnas på!

Nu är det lite mer än 7 månader kvar till vad jag skulle vilja kalla vår tids viktigaste val! Vill vi fortsätta att ge marknaden makt över människan med ökade klyftor mellan dem som har och dem som inte har, som följd eller vill vi att Sverige återigen ska bli solidariskt där devisen: "Var och en efter förmåga - Var och en efter behov" blir ledstjärna?!

Mitt svar är solklart och det jobbar jag stenhårt för! Det jag gör, gör skillnad och det DU gör, gör också skillnad! Tro inget annat!



Kommentarer
Postat av: Moderat

Moderaterna och alliansen mot 4 nya år och ett bättre Sverige!!

2010-08-07 @ 21:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback