Vilse

Jag vaknade inatt helt kallsvettig.

Jag hade drömt nåt och när jag vaknade kände jag en våg av otillräcklighet skölja över mig.

I vårt samhälle definieras kvinnor ganska tydligt på två sätt: karriärkvinna eller mamma.
Många vill vara både och - med varierat resultat.

Min känsla av otillräcklighet bottnar i att jag inte finns i nån av de två kategorierna.
Jag är inte, som de flesta av min jämnåriga, mitt i karriären. Jag är arbetslös, en av dem som är utanför.

Mamma har jag heller inte blivit. Många frågar mig varför jag inte skaffat barn. Som Marcus Birro sa i TV i helgen; Man skaffar inte barn, man får barn.

Om jag nu inte platsar i någon av dessa två tydliga definitionskategorier; var platsar jag då?

Just idag har jag inga svar, bara frågor......
Kommentarer
Postat av: Alla Smutsiga

Fast, karriär är mer än yrke. Du är ju mitt uppe i din politiska karriär :-)

Postat av: Petra

Vad är det för fel på kategorin äkta, älskad maka till din Conny? Det är mer än många med karriär och barn lyckats med. Att hitta sin stora kärlek. Lev och njut dammit! =)



Stor kram Petra



2009-10-06 @ 19:27:01
URL: http://artificiellblond.blogg.se/
Postat av: Sara

Kunde ha skrivit det där själv...ibland kommer såna där "dumma tankar" över en. Man känner sig verkligen "vilse i pannkakan"...inget jobb, inga "kottar". Tur man har folk omkring sig som visar att man har "något att ge" utan att vara i karriären o gå på kvartssamtal :-)

2009-10-10 @ 14:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback