Europa mitt i Stockholm

Jag vet inte om det var för att få Sverige intresserat av Europa och av det faktum att det stundar ett val till EU-parlamentet eller om det bara var en slump, men idag när vi kom in till stan kantades Klarabergsgatan, ända bort till Kulturhuset, av diverse handlare från hela Europa. Där var korv och Ost från Tyskland, tvålar från Provence, konfekt från Storbrittanien, pälsmössor från Finland och Strudel från Österrike.

Helmysigt att gå omkring där och botanisera i allt detta.
Som jag sa till Conny när han mobbade mig för min entusiasm:
Jag har ingenting emot Europa - det är EU jag inte gillar!



På tal om det; valstugorna konkurrerade om folkets uppmärksamhet också idag och jag fick mig en pin som jag nu bär med stolthet!



När vi hade gått omkring där bland stånden ett tag, tog vi en prommis genom Gamla Stan, bort till Söder. Så underbart att ha detta vackra inpå knuten. Till slut  hamnade vi  på en uteservering och käkade lunch. Har aldrig ätit så god mat i hela mitt liv! Har ni vägarna förbi Medborgarplatsen, så besök Medis Bar & Kök och beställ deras pasta med kycklingfilé.

Nu sitter jag här och "päser" och mår hur bra som helst! Livet är underbart!!
Kommentarer
Postat av: Alla Smutsiga

Hej, jag har nu länkat till dig på min blogg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback