Upp som en sol ner som en pannkaka

Igår var en oerhört bra dag! Underbart bra väder, solen i ansiktet och värme i själen. Jag fick ett samtal igår om ett jobb jag sökte för ett tag sen. Jag ska dit idag på anställningsintervju. Känner mig jätteglad för det, men nånstans är jag samtidigt lite skeptisk. Jag har ju varit med förr och vet att en anställningsintervju inte säger ett dugg egentligen. Men kul är det hursomhelst!

Det om gårdagen!

Imorse eller snarare inatt vaknade jag av jätteont i magen! Jag ville inte väcka Conny så jag låg och bet mig i läppen ett bra tag och hoppades att det skulle gå över. Det gjorde inte det, snarare tvärtom. Till slut var jag tvungen att väcka Conny och vi ringde ambulans.

Välbekanta ansikten mötte upp på akuten.

Efter den obligatoriska väntetiden på drygt en timme dök en valpig underläkare upp. De är egentligen rätt söta när de försöka ingjuta respekt i mig som patient, trots att jag vet och de i alla fall anar att jag troligen innehar väldigt mycket mer kunskap än dem.

Jag blev smärtlindrad och sen röntgad. De stenar som jag känt av i vänster njure har tydligen flyttat sig neråt nu så nu ska de inte ge mig mer besvär. Jaja, vi får väl se........

När vi kom ut från akuten så snöade det! Våren tog stopp abrupt! Bara det inte håller i sig! Jag pallar verkligen inte mer!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback