Ge FAN i min hyresRÄTT

Nu ikväll hade vi(Conny) som sagt avtalat tid med en penningplacerare inne i City. Efter en del irriterat letande mitt i snögloppet kom vi fram.

Killen, som inte ens fyllt 30(jag kollade in hans diplom på väggen) visade in oss på sitt kontor och började därefter fråga ut oss om hur vår finansiella situation ser ut och vad vi vill göra åt saken.
Bland frågorna var: Bor ni i hus eller bostadsrätt? Conny svarade: Vi bor i hus - hyreshus!

Killen på andra sidan skrivbordet såg både besviken, medlidande och skrämd ut!

Alltså seriöst; Vi har aktivt valt att bo i hyresrätt! Vi trivs i hyresrätt och fan om vi ska bli ifrågasatta av en slipsnisse som knappt ens är torr bakom öronen!

Ända sedan borgarna vann valet 2006 så har det blåst snålt kring hyresrätten. Det verkar inte som om man med stolt stämma och rak rygg kan säga att man bor i hyresrätt och att man är nöjd med det.

Man blir tittad på som en jäkla stackare och sånt avskyr jag!

I vår lilla stad byggs det så det knakar - i princip enbart bostadsrätter. Samtidigt är det flera hyresrätter som visar intresse för ombildning. Flytta till bostadsrätt ni som vill, men låt oss andra få lov och bo som vi vill och som vi har valt!





                                                                                  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback