Turist, javisst!

När man bor mitt i eller nära det som folk vallfärdar till som turistmål så tenderar man bli hemmablind.

Jag upplevde det i Halmstad när jag bodde där och också i Strömstad under min korta tid där.
Sen flytten till Stockholm och Sundbyberg har jag i alla fall försökt ta tillvara på allt det vackra
som människor kommer i tusental för att se varje sommar, men som vi som bor här ofta inte tar så stor notis om.

Idag t ex åkte Conny och jag ut till skärgården, till Dalarö.

Vädret har varit fantastiskt här ett par dagar så vi bestämde oss för att spendera vår lördag med att turista lite.
Conny hade heller aldrig varit på Dalarö, vilket gjorde det extra speciellt för mig att få dela något med honom som ingen annan redan gjort.

Ska man prata om hur det är att turista på Dalarö i rullstol så kan man bara kort konstatera att de nog inte gärna vill ha turister som tar sig fram i stol, för lätt var det inte.

Vi hittade i alla fall så småningom en plats att parkera bilen på och kunde därefter börja utforska omgivningarna.

Jättevacker är den, den stockholmska skärgården, det kan man inte säga annat!

Mitt råd till dig, som kanske inte har den där feta plånboken och kan åka bort på semester:

Åk hem istället! Utforska det du har i din närhet.

Jag är övertygad om att du hittar guldkorn du inte trodde fanns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback