Rapport från en sjuksäng

Nu är jag äntligen opererad!

Tyvärr innebär inte det att jag nu är slangfri.

Tvärtom, nu har jag två slangar i mig istället för en. Visserligen är nu stenarna borttagna men tydligen finns det risk för att fragment från stenarna fortfarande kan finnas kvar i njuren så därför ska jag nu kopplas upp till ett dropp som ska spola igenom njuren; in genom ena slangen och ut genom den andra.

Sköterskan har precis kopplat in droppet men det strular såklart!(som vanligt när det gäller mig och sjukdomar). Jag kommer att ligga kvar på sjukhuset veckan ut är det sagt, sen får jag se vad som händer.

Saken är ju den att jag har stenar i höger njure också så så småningom kommer jag att bli tvungen att gå igenom samma procedur med den njuren! "Ett krig i taget" som min läkare uttryckte sig idag på ronden.

Man missar en massa när man ligger såhär. Till exempel missade jag pappas och Lenas födelsedag. Jag ringde i alla fall pappa igår efter operationen, lite omtöcknad, men ändå. Lena fick blommor till dörren.

En anställningsintervju som var inbokad till torsdag missar jag också. Så jävla typiskt!

En massa intressant möten har jag redan gått miste om och fler lär det bli.

Jag önskar att livet utanför också kunde frysas med en stoppknapp, när mitt liv nu har måst ta en lång paus. Jag känner mig som en gäst i mitt eget liv, lite sådär utomkroppsligt nästan. Skum känsla!

Jag vill förresten tacka för alla uppmuntrande ord - de värmer ända in i hjärteroten!




Kommentarer
Postat av: Therése

Hej Veronica!



Kämpa på en dag i taget, snart vänder det till det bättre igen. Kram!

2009-02-17 @ 14:43:12
Postat av: Ninnie

Gumman, skönt att operationen är avklarad. Och sen, när du är fit for fight, så tar vi den omtalade vinkvällen. Visst? kram

2009-02-17 @ 15:43:32
URL: http://funktionshinder.se
Postat av: Marielle Nakunzi

Jag hoppas verkligen du snart är up and about igen. Krya på dig och må så gott det går!

2009-02-17 @ 22:23:49
Postat av: Jennie

Trist att du måste missa en massa saker och behöva vara kvar på sjukhuset så länge..men samtidigt är det ju bra att du blir av med dessa envisa stenar!!

Ska verkligen bli kul att se er när ni är i NY..men vi kanske hinner ses innan när vi kommer hem och hälsar på!!

Krya på dig!!

2009-02-18 @ 01:41:31
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback