Sjung om studentens lyckliga dag

Det börjar närma sig nu. Daniel tar studenten den 4 juni. Tiden går så himla fort känner jag. Det känns inte alls som särskilt längesen som jag hälsade på den då 14 åriga killen för allra första gången och jag var hur nervös som helst för jag visste att han och hans bror ägde min framtid - skulle inte vi tre komma överens så skulle inget funka mellan mig och Conny heller!

 Nu ikväll har Marianne varit här och ätit middag tillsammans med oss och Adde och Jossan.
Efter middagen drog ungdomarna iväg och vi andra satte igång och planerade Daniels studentskiva.

Det känns verkligen helt underbart att vi har en så varm och bra relation med både Marianne och killarnas morföräldrar. De är en viktig del av min familj också känner jag och så har det varit från första stund!

Eftersom varken Marianne eller Conny tagit studenten i den meningen så fick jag komma med input om hur det i alla fall gick till när jag tog studenten 1991. Mycket kan ju ha hunnit ändras över tid såklart och dessutom har jag blivit varse att man firar studenten väldigt olika beroende på var i landet man befinner sig.

Men Daniel ska nog bli nöjd hoppas jag.

Jag minns att sista månaden i gymnasiet var bland det roligaste jag varit med om i mitt liv och jag hoppas det blir detsamma för Daniel och att han tar vara på den tiden som är NU - den kommer garanterat aldrig tillbaka!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback