Påsken såhär långt

Det känns konstigt att vara i Stockholm under påsken. Under de allra flesta år, sen vi träffades, har vi åkt ner till min familj och mina vänner i Halmstad för att fira påsk.
I år gjorde vi annorlunda eftersom vi ändå kommer att åka ner till Halmstad flera gånger den närmaste månaden.

Istället är vi alltså här hemma. Men vad gör man egentligen under påsken? Jag ville påskpynta i år, men vi hittade inte kassen med pyntet nere i källaren, så det fick vara.

När jag var liten klädde vi ungar ut oss i våra mammors förkläden och målade kinderna röda och satte hucklen på huvudet. I år har jag inte sett några påskkärringar alls. Undrar om de också har rationaliserats bort i kristiderna som råder?

Några direkta påsktraditioner har varken jag eller Conny, så vi tar helgen som den kommer mest.
Igår skrotade vi runt i Kista på dagen sen kollade vi innebandyn på TV och dukade fram ostbricka och vin. Supermysigt!
På kvällen åt vi laxmiddag på tu man hand.

Idag ska vi träffa Anna och Axel, som är på tillfälligt besök häruppe och imorgon träffar vi Connys mamma och farbror.

Hur än ni alla som läser denna blogg väljer att fira er påsk, så önskar jag er en otroligt mysig helg, med mycket kärlek!

Fridens liljor!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback