Avdelningen Idiotiska bestämmelser

Under Valborg och Första maj åker jag och maken ner till släkt och vänner i Halmstad.
Vanligtvis när vi är där eller i någon annan kommun utanför Stockholms län, så beställer jag kreditbevis för färdtjänsten.

 Allt har hittills funkat hur smidigt som helst med det där, men nu är det plötsligt jätteproblem! Förut var det så att om man inte behövde specialfordon, så kunde man bara ta vilken taxi man ville på stan och åka vart man skulle.

Men det är det slut med nu!

När jag fick mina kreditbevis inför Valborgs-resan idag, så kom de med en tjock pappersbunta av instruktioner om hur man numera ska beställa sina resor.

Dessa ska beställas på speciella telefonnummer ett dygn innan man har tänkt åka!!

Detta gäller alla resor
.

Spontana semestrar man kommer kunna ha framöver - INTE!!

 
Det är så jävla dumt så man häpnar, vilket jag också sa till kvinnan i Halmstad som jag ringde till idag för att få rätsida på de här galenskaperna.

-Ja, det tycker vi också, sa kvinnan och suckade tungt.



I eftermiddags när Pia och jag kom till Hemsköp i Sundbyberg fick jag dagens andra dos av extrem dumhet:



När jag frågade i kassan varför man har infört den här policyn så fick jag till svar: 
Ja, de kommer ju hit med säckar annars!


Eh...jaha...och problemet skulle vara vad? Jag fattar ärligt talat inte.

 Vi som någon gång i vårt liv haft pantflaskor och burkar hemma vi vet ju att det ska till en helvetes massa burkar och flaskor för att få ihop en slant.

Och är det inte så att Hemköp själva får en slant för allt pantat som kommer till affären? Om det nu inte skulle vara så, så är det i vilket fall som helst höjden av snikenhet från affärens sida!

Är det historien med Burk-Curt som har fått dem att inta detta förhållningssätt eller?

Vad blir nästa steg; Man får bara panta burkar och flaskor inköpta på Hemköp?!

Otroligt!!
Kommentarer
Postat av: Alla Smutsiga

Tokigheter, men dessutom ska du alltså inte vara med i första-majtåget i Stockholm....hm...

Postat av: Tonårsliv by Leonora - Vill du bli veckans blogg?

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-17 @ 18:27:33
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hejj, vilken fin blogg du har!

Titta gärna in på min blogg, om du har tid! =D

2009-04-17 @ 18:28:16
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback