Rekryterings-djungel

Den 20 oktober står jag utan assistent, större delen av veckan!

Det har jag vetat ett tag nu, men liksom inte riktigt tagit in. Tänkt att det ordnar sig väl, jag hinner med. Men nu är jag snart där och jag inser att det hinner jag kanske inte alls.

Jag har satt in annons på Arbetsförmedlingen och jag har också fått en del tips från folk jag känner, som de i sin tur känner.

Det här med att rekrytera ny assistent är något av det tråkigaste jag vet! Paradoxalt nog egentligen, eftersom det samtidigt gäller en jätteviktig person i mitt liv och då är det ju skitviktigt att det blir rätt person som tar jobbet.

Imorgon har jag i alla fall en intervju med en tjej som i alla fall kommer att kunna jobba några månader framöver och just nu känns det bra, då får jag i alla fall lite andrum.

Om inte det skulle funka så har jag också tagit kontakt med en bemanningsfirma som STIL har köpt tjänster ifrån förut.

Det känns bara lite konstigt tycker jag att någon annan ska välja ut vem som är lämpad att komma till mig och jobba, sånt vill ju jag sköta själv!

Nåja, det brukar ordna sig till slut i alla fall, även om vägen dit oftast är rätt knölig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback