Fel plats, fel person och fel tillfälle!

...har jag sagt i olika sammanhang sedan början av 90-talet, då jag hörde Carl-Einar Häckner yttra just detta i en monolog.

Idag blev det mer sant än på länge!

Pia jobbar idag, för hon har bytt med Sussie, som jobbar Pias torsdag.

När Pia kom, låg jag kvar i sängen ett tag, tills jag slutligen släpade mig upp och in i duschen. Sen en snabb frukost, kläder på och iväg - till Vallentuna. Jag skulle nämligen på anställningsintervju där idag.......trodde jag!

När jag kom fram till adressen jag fått, gick jag in och fick tag på en kvinna som jag väl i det närmaste kan beskriva som en fågelholk. Hon fattade inte alls att jag sökte den människa jag sa att jag sökte, så hon gick in till några kollegor och skulle höra efter.

När hon var iväg, slog det mig helt plötsligt att jag nog var på anställningsintervjun på fel dag!!

När så den andra kvinnan kom ut, fick jag mina farhågor helt besannade! Jag skulle vara på intervju, på den adressen, på fredag!!

Jag har inte en aning om vad det var som fick mig att göra en sån tankevurpa, men nu fattar de ju i alla fall hur jävla desperat jag är efter ett jobb, när jag kommer 3 dagar för tidigt!! *S*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback