I politikens tecken

Jag har haft väldigt svårt att ge den här bloggen nån slags profil.
Ibland vill jag prata yta, makeovers och kläder.
Ibland vill jag prata om den otroligt segregerade arbetsmarknaden, som gör att jag inte verkar ha en sportmössa att nånsin få ett jobb mer!
Ibland vill jag prata politik i allmänhet och intressepolitik i form av funktionshinderfrågor i synnerhet.

Det verkar i bloggvärlden som att man antingen ska hålla sig till det ena eller det andra, för att folk som till äventyrs läser det man skriver, ska kunna hitta den röda tråden.
Men i mitt liv finns ingen röd tråd, det är en jävla trasselsudd av massa olika färger för det allra mesta!

Så därför tänker jag fortsätta skriva om det som ligger för mig just vid det tillfället, vad det än må handla om.
Just idag är det politik. Denna veckan har präglats rätt mycket av det för mig.

Jag blev äntligen efter en herrans massa år medlem i ett politiskt parti och räknar kallt med att kasta mig in i debatten med liv och lust här i kommunen.

Jag har också på allvar lobbat för att regeringens nya proposition gällande kostnader för personlig assistans, inte ska gå igenom i sin nuvarande form. Den kommer, om den går igenom, att begränsa en massa människor oerhört mycket, som tidigare kunde leva sitt liv precis som andra i samma ålder.

Jag känner att jag har oerhört mycket att ge av mina erfarenheter och av mina åsikter, som kan komma många människor till gagn och leda till nödvändiga förändringar.

Nu är det dags att agera - inte bara sitta hemma vid köksbordet och tycka en massa!
Kommentarer
Postat av: Petra

Jag tycker den röda tråden är att INTE vara enkelspårig!

En personlig tusch är bra mycket mer intressant än dagens outfit som finns att läsa om i alla dessa modebloggar. Who cares???!!

KramKram

2008-03-15 @ 08:37:50
URL: http://artificiellblond.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback