Vilken jävla djungel!

Jag tillhör verkligen inte dem som tycker det är en bra idé att släpa datorn med sig överallt eller att i alla lägen ha på mobilen så att man blir nådd jämt och ständigt. Ingen människa är så viktig att man behöver vara "connectad" 24-7!

Utom när man är arbetssökande och ska stå till "arbetsmarknadens förfogande" dygnets alla timmar. Så jävla töntigt förresten; varför ska jag stå till arbetsmarknadens förfogande, när den helt uppenbart inte står till mitt förfogande?!

Hursomhelst så kan man inte bara dra iväg sådär i 2 veckor, till säg Fårö, utan att Storebror Arbetsförmedlingen kan nå en.

Så därför sa jag till Conny igår att det vi har att välja på är att skaffa mobilt bredband med bindningstid typ 1 år eller så riskerar jag att förlora a-kassa för att vi åker från stan i
14 dagar.

Det brukar vara Connys grej att sitta och kolla runt och jämföra prestanda och pris och annat lika oinsprirerande, så fort vi ska köpa något som tillnärmelsvis ens liknar en teknisk pryl. Idag tänkte jag göra ett undantag från den regeln, eftersom jag ändå bara sitter vid min dator och inte gör nåt särskilt.

Jävlar i min lilla låda(burk?) så mycket det fanns att välja på när det gäller mobilt bredband! Jag kollade först på Telias hemsida. Jag kan ärligt säga att jag fattade inte ett dugg av vad som stod där!

Likadant var det på de andra mobilleverantörernas sidor.

Så jag får allt vackert vänta på att Conny har tid att sätta sig ner och jämföra priser så att jag sist och slutligen får den där lilla "flärpen" att sätta i datorn, som gör att semestern inte riktigt blir semester och ledigheten blir naggad i kanten.

Teknikens under!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback