Resa med krångel

Dagens tips: Om du kan undvika det, så bli inte handikappad - det är bara ett jävla krångel i princip hela tiden!

Det senaste exemplet på det kom idag när jag skulle boka färdtjänstresa för mig och Conny ner till Nynäshamn och Gotlandsterminalen. Min resa med mina hjälpmedel och mitt handbagage fick följa med(jag bokar alltid färdtjänstbuss förresten), men när jag frågade om Connys cykel så tog det stopp. Mycket snorkigt, som om jag borde veta bättre, blev jag upplyst om att "det står klart och tydligt i broschyren" att det bara är mina grejor som ska med. Hur fan tänker de sig att jag ska kunna åka nånstans utan min assistent - eller ska han åka i en taxi bakom färdtjänstbussen, med sina prylar?!

Då tänkte vi att Conny kunde ta sig ner till Nynäshamn med pendel och buss, så möts vi på terminalen. Men Gotlands färdtjänst hade samma puckade regler som Stockholm, så det sket sig! Det är inte värt att Conny ska cykla 6 mil bara för att få med sig sin egen cykel, med växlar - han får helt enkelt låna nån skraltig gammal cykel när vi väl kommer till Fårö.

Jag läste en grej för ett tag sen, som klockrent passar in på färd(o)tjänsten:

"Varför nöja sig med att krångla till saker och ting, när man med lite ansträngning kan göra dem helt jävla omöjliga!"
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback