Blå måndag

Himlen är blå utanför fönstret - med undantag av några vita, tussig bommulsmoln.

Idag är jag faktiskt inomhus. Jag har börjat fixa och dona inför resan, tvätta och så vidare. Jag ringde idag och bokade färdtjänsterna - dels ner till Nynäshamn och dels från Visby till Fårö. Sträckan Visby-Fårö gick bra; Gotlands färdtjänst är smidigare. När jag ringde Stockholms färdtjänst och sa att jag måste åka hemifrån till Nynäs kl. 5.30 på morgonen så blev det tvekan i luren.

-Jag vet inte om vi har en buss så tidigt.
-Nähä, ok, men ni har 6 dagar på er att fixa fram en då ju.
-Jo visserligen, men jag bara säger.....
-Så, vad ska jag göra nu - hoppas eller?
-Njae(tvekan) jag ska faxa iväg din beställning,men du måste själv ringa senare idag och kolla så resan har blivit bokad.

Stor, jävla suck! Jag ringde hursomhelst och ska nu ha en buss som hämtar mig kl. 5.30 på lördag. Fan vet vad jag gör annars. Som Conny sa: - Man känner sig ju så jävla utsatt!!
Nä, menar du?!

Well well....

Den största anledningen till att jag inte solar och badar idag är inte att jag måste fixa med packning och annat.
Sånt kan jag ju göra på nätterna, när jag ändå inte kan sova för att det är så varmt (OBS! Jag klagar inte)

Nej, det myckna solandet har satt sina spår mitt i nyllet på mig - i form av herpes

-Så jävla ont gör det! Hoppas det går över snart!

Jag har Zovirax som jag kletar in med jämna mellanrum.

Här är lite måndags-musik:





Monday, Monday - Mamas and Papas

Manic Monday - The Bangles


I don't like Mondays - The Boomtown Rats
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback