Lite smått och gott

Jag har ingen ork att skriva nåt långt, klämmigt inlägg idag, men jag tänkte ge er, mina läsare, lite uppdatering på mitt liv sen senast.

*Jobb-sökandet går vidare. Idag ringde ytterligare ett ställe och ville ha mig på intervju. Känns ok, även om jag inte får jobbet så är varje intervju en erfarenhet rikare i alla fall.

*Jag har varit på läxhjälpen idag. Förra veckan började jag som läx-hjälpare på Röda Korset och det är verkligen jätteroligt! Förra veckan var det 3 små blyga flickor som kom. Idag var de tre gånger så många, och också tre gånger så högljudda. Jag insåg en sak idag; Matte är inte min grej! Jag har problem med årskurs 5:s matte - då fattar ni läget!

* I förmiddags var det dags att stor-handla igen. Varena hylla i skafferiet kapade tomt och både kyl och frys har hånat oss i flera dagar så fort vi öppnat dörrarna dit. Grejen är ju bara den att jag liksom alla andra i Sverige vid den här tiden, har jäkligt dåligt med pengar. Så för en gångs skull handlade jag på krediten - något jag aldrig annars gör.

*Jag skulle panta alla mina flaskor och burkar idag när jag ändå var på Willys. Allt funkade som det skulle, tills jag skulle stoppa i sista öl-burken. Den kom tillbaka flera gånger och jag kollade om den var konstig på nåt sätt - nädå, det stod "pant 50 öre" på den. 50 öre gör man inte mycket med i dagens läge, men för mig blev det en princip-sak. När jag frågade tjejen i kassan varför det inte gick att panta burken, satte hon näsan i vädret, slängde med håret på värsta hotta-brudar-från-Djursholms-vis och säger med den bredaste Stockholmska jag har hört: Aaameen, de e ju starköl! Viiii tar inte emot såna häääär. Nähä, men det står ju att det är pant på den, framhärdade jag. Aaameen, den får du ju panta på Systemet!! Nähä, det kan jag inte, man har inte kunnat panta nånting där på flera år.
Här nånstans såg man att bruden bakom disken började bli något trött på mina argument. Ögonen började rulla i skallen på henne och hon sa, trött. Aaajaa, men här kan du i alla fall inte panta starköls-burkar!!

-Så min fråga blir då till er alla som läser detta: Var fan pantar man burkar från Systembolaget???

image41

Bloggen goes inter-aktiv! *S*

Fridens liljor!
Kommentarer
Postat av: Petra

Man pantar dom på Willys som alla andra burkar. Snacka om pantad brud!!!!(sorry, kunde inte låta bli)

2008-01-16 @ 08:04:36
URL: http://artificiellblond.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ja hon var ganska så pantad. Men faktum kvarstår dock; Det GICK verkligen inte att få in burken i pant-maskinen. Vad gör man då liksom? :oS

2008-01-16 @ 13:54:34
URL: http://vejron.blogg.se
Postat av: Petra

Går till Konsum??

2008-01-16 @ 20:19:08
URL: http://artificiellblond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback