Sanningens ögonblick

Så heter den gameshow som jag har anmält mig till. Idag var jag på casting-intervju. Först fick jag svara på ett frågeformulär med väldigt ordinära frågor, typ var jag bor och hur min barndom såg ut o sånt. Sen var det filmad djupintervju.

Men det första som hände när jag kom innanför dörraran på Meter Film & Television i Frihamnen var att jag såg bägge bröderna Schulman. För ett par sekunder var jag "star-struck", men jag hämtade mig snabbt och min beundran förbyttes i lite obehag för att hamna i Alex's krönika eller Calles blogg eller nåt sånt....Jag klarade mig dock!

Förlagan kommer från Colombia, där programmet lades ner när en tävlande erkände att hon lejt killar att mörda sin man!! Showen finns även i USA och i Stobrittanien - i den sistnämnda showen är det Jerry Springer som är programledare - kan kanske vara en viss ledning.....?

Poängen med showen är att man svarar på 21 frågor under tiden man är kopplad till en lögndetektor och sen avgör lögndetektorn om man ljuger eller inte.  Inga frågor är tabu. Man kommer att, precis som i Postkodmiljonären, få säkerhetsnivåer och om man inte vill gå vidare efter en sån, så behöver man inte.

Hela skallen snurrar runt nu känns det som!! Vad har jag sagt till folk? Vad har jag hållit inne med? Vad skulle jag skämmas för?

Nåväl, inte säkert att jag kommer med ju...skulle få veta det inom 2 veckor.

Moment of Truth

Egentligen var det meningen att jag skulle kunna länka direkt till inslaget, med bild från youtube, men jag vet ärligt talat inte hur man gör. Kan nån detta så tala gärna om hur man gör.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback