Nu är det förkylt

Ett uttryck som brukar innebära att det är kört på nåt sätt. I mitt fall stämmer det, både bildligt och bokstavligt just nu! Jag är verkligen förkyld - snoren rinner, ögonen tåras, halsen kliar, huvudet spränger och allt annat "trevligt" som hör en brak-förkylning till. Jag har väntat in den i nästan en vecka nu, så jag är faktiskt egentligen lite lättad att den äntligen har behagat infinna sig så att den snart kan lämna festen den har i min kropp just nu!

I tisdags var det dags för mig och Conny att gå till Octaviakliniken, för att starta vår feritlitetsutredning. I korthet kan man efter besöket konstatera följande: Jag har skador i magen pga av gamla ärrbildningar, som gör att det enda som kan komma ifråga för oss är IVF(provrörsbefruktning). Åldersgränsen i Stockholm för denna behandling är 39 år för kvinnan(jag är 36 nu). Det är 1 år och 9 månaders väntetid för IVF och jag måste gå ner allt mellan 30-50 kg för att överhuvudtaget komma ifråga. Verkar onekligen förkylt, således. Inte helkört, men lagom hopplöst sådär......

Igår morse sa en av mina assistenter upp sig! Hon hade insett att assistans-yrket inte var nåt för henne och hon ville vidare. Inte mycket att säga om det, mer än lycka till.  Så nu börjar cirkusen igen med ny annons, intervjuer och introduktion och annat sånt kul.....

Och folk klagar på att livet är händelselöst när man är arbetslös - Jag behöver inte mer action av ovanstående slag på ett bra tag nu, tack så mycket!!


image64

Kommentarer
Postat av: Emma W

Va trist... Båda sakerna... =/ Hoppas att det löser sig till det bästa!

2008-02-20 @ 00:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback