Ja, se det snöar!

Varför i helvete kommer det snö nu???!!! Precis som de tre senaste åren så hade jag gått och hoppats på att snön skulle hålla sig borta, när vi inte sett tillstymelse till den på hela vintern - och nu är det ju ändå början av februari!

Och precis som de senaste tre åren så blir jag grymt besviken när jag tittar ut genom fönstret och det bara vräker ner snö i stora, stora flingor!

För mig har snö aldrig varit glädje och skoj i pulka-backen. För mig har snö istället alltid betytt att jag blivit mer isolerad, fått stora problem med att ta mig fram med rullstolen, frusit och fått snö innanför vantarna! Barn sägs ju tycka om snön men jag själv har enbart traumatiska minnen av detta vita helvete!

Egentligen skulle jag varit med Conny ut till Lidingö idag och tittat på när Adde spelar innebandy, men jag resignerar inför vädrets makter och stannar inne med katterna istället. Just nu utanför fönstret ser det ut som när Emil I Lönneberga skulle ta en blodförgiftad Alfred till doktorn i Mariannelund!

Nä, kanske allra bäst att kura ner i sängen igen med alla mina pocketböcker som dräller in i brevlådan varje månad, men som jag ännu inte tagit mig för att läsa. Första boken jag ska läsa ut är i alla fall Ängeln på sjunde trappsteget.

image49
Snö, snö, snö......utanför vårt fönster
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback