Sluta skolan

Idag tog jag beslutet att sluta skolan!
Beslutet i sig har legat och grott i mig ett par dagar men idag blev det definitivt.

Sen politiken och föreningslivet tagit över mycket av min tid och sen jag insåg att det, trots att jag går ytterligare ett år i skolan och drar på mig ännu mer studieskulder, inte finns nånting som säger att det skulle bli lättare för mig att få ett jobb än det varit hittills, så har tanken i mig vuxit att jag kanske skulle sluta nu och fortsätta med allt annat som pågår i mitt liv just nu.

Och idag kom beslutet bokstavligt talat som ett brev på posten!

Jag fick nämligen kallelse till KS i mitten av januari. Jag ska äntligen amputera foten, som jag har velat i flera år nu! Inte för att jag vill bli av med själva foten, utan mer för att såret som jag har där aldrig läker och det är så himla tröttsamt!

Dessutom kanske de äntligen kan få till ett par snygga proteser till mina fötter om jag är amputerad på bägge, så att jag slipper gå(!) omkring med "tossor" på fötterna istället för snygga skor, som jag egentligen vill ha!
Kommentarer
Postat av: Therése

Godmorgon Veronica! Det är nog ett klokt beslut du tar. Du låter trygg inför din amputation och vad jag förstår har du redan genomgått en sådan?



Kram från en "annan" kvinna med rmb.

2008-12-16 @ 09:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback