Ordning och reda(n?)

Igår kväll fick jag ett smärre psyk-bryt!

Anledningen till "brytet" var att jag av någon anledning gick in på vårt kontor/förråd/övernattningsrum/avställningsplats- för -allt -som -vi -inte -vill- se- i -den- övriga- lägenheten. Jag gör inte ofta det, för det får mig bokstavligt talat fysiskt sjuk!

Det är sån röra där så det går inte att beskriva!!(och tyvärr har jag inga bilder på eländet heller, så jag kan inte visa hur det såg ut!)

Anyway; efter frukost och dusch så drog vi iväg till IKEA - jag, Conny och Sussie. IKEA är ju rätt kända för sina smarta förvaringslösningar, så jag hade gott hopp om att hitta nåt som skulle funka, så att kontoret får bli det, det var ämnat för.

Vi hittade en IVAR-bokhylla och en liten, söt hylla på hjul - EINA hette den. Där står skrivaren nu, med skrivarpapper på hyllorna under. Vi införskaffade också ett antal snygga, coola boxar, i olika storlekar. De sväljer mycket! Ja just det, en såndär hylla som ser ut som den svävar på väggen köpte vi också. Den ska vi ovanför skrivbordet och ha pärmar på.

Vi köpte lite grejor till sovrummet också - madrassöverdrag, sänglampor och nya galgar till garderoberna.

När vi kom hem, käkade vi först lunch, sen satte vi igång. Som tur är, är jag gift med en man som älskar att sätta ihop saker. Han fick dessutom tillfälle att prova sin splitternya skruvdragare - julafton! *S*

Hyllorna blev klara i ett nafs. Under tiden monterade jag och Sussie ihop alla lådorna, som skulle in på hyllorna.

När det var klart, började vi röja bland alla saker och gav varje pryl sin plats i lådor och på hyllor. Underbart!

Nu är klockan ganska mycket och vi har lagt ner för idag, men vi har banne åstadkommit mycket. Det är ju en dag imorgon också, så vi sparar resten till då!

Såhär fint är det än så länge - imorgon blir det ännu bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback