Katt-kollo

Nu har jag precis kommit hem, efter att ha varit och lämnat katterna, hos Inger i Upplands-Väsby.

När jag och Conny är på semester så ska katterna vara på Solkatten och leka och bråka och umgås med de andra katterna, som också har blivit "semester-dumpade".

Alltså, egentligen är jag verkligen jätteglad att vi har hittat ett så bra ställe för katterna att vara på när vi inte är hemma, men samtidigt är det oerhört hjärtskärande att se båda katterna sitta i varsitt hörn här hemma och trycka och darra, vettskrämda av tanken på att bli infångade och satta i bur!

Idag gick det dock bättre än det vanligen brukar, men det var nästan värre på ett sätt - att de resignerade liksom.

Pyret
låg i min famn och bara snusade och andades fort, en bra stund innan jag iddes sätta in henne i buren. Likadant var det med Kompis.

Conny tycker det är lika hemskt som jag att lämna bort våra älsklingar, men han slipper åtminstone vara här och delta i själva processen.

Vi brukar skämtsamt säga att katterna ska "på kollo", när de ska iväg till pensionatet. Jag vet egentligen inte för vems skull vi kallar det så - men troligen är det för att vi själva ska lätta vårt samvete lite, för att vi lämnar bort katterna istället för att ta dem med oss.

Semesterna ska bli underbar, men med den där bittra eftersmaken av dåligt samvete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback