Dieten Dag 7

Nu har jag kommit mer än halvvägs!

Men idag har det varit en tung dag! Speciellt på sen-eftermiddagen och nu ikväll. Jag fick nämligen inte äta någon middag idag eller dricka kaffe eller nåt - bara vatten, så senaste gången jag åt var runt två och nu är klockan snart åtta.

Men det positiva är i alla fall att jag kan se slutmålet och jag kan även se och känna på min kropp att det har gjort skillnad - och då är det ju ändå sex dagar kvar av dieten!

Efter dieten är slut, tänker jag fortsätta äta efter matsedlar. Det har en lugnande effekt på mig, har jag märkt, att kunna gå till listan på kylskåpet och se vad nästa mål mat kommer att bli.

Jag har hittat en bra GI-sida också, med recept, så den ska jag lusläsa i slutet på diet-perioden.

Efter de här 13 dagarna är slut, ska jag börja träna på allvar också. Workouten sätter snart igång och den ska jag gå på de två gångerna i veckan den är. Övrig tid får bli egenträning. Vi har gymbänk, hantlar och vikter hemma, så egentligen finns inga ursäkter att inte sätta igång!

Men nu ska jag gå och lägga mig, kolla lite tv, fortsätta läsa min bok och hoppas att tiden går riktigt fort så att det blir morgon snart och jag får mitt svarta kaffe med en sockerbit!

Dagens mat

Frukost:
1 kopp frukt-te utan socker(ganska gott faktiskt, men jag tycker fortfarande te smakar ihåligt!)

Lunch:  ½ grillad kyckling och ½ Galiamelon

Middag: NADA!


Före

                                     
                                                                                                     Efter
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback