Dieten Dag 5

Dagen idag började inte så bra, sett ur mat-perspektivet i alla fall!
Jag var jättehungrig när jag vaknade och på menyn stod 1 stor riven morot. Punkt.

Vem fan, utom Snurre Sprätt käkar morot till frukost??!!

Det gick i alla fall ner, med hjälp av en jävla vilja samt mängder vatten.

Överlag idag har det annars kännts ganska så bra. Nu ikväll började jag dock bli lite småsugen.

Det är ju ändå fredag.

Jag hade hemskt gärna velat inviga våra nya, extremt stora och coola rödvinsglas - men det får vänta!

Jag har varit igenom nästan en hel vecka nu, vilket betyder halvtid, så nu ger jag inte upp.
Dessutom har jag bestämt mig för att inte väga mig på måndag, som jag först tänkte.
Jag väntar tills hela dietperioden är över, så får jag se resultatet då - Om det nu har blivit nåt resultat, vill säga!

Pia kom med en bra idé idag, nämligen att jag ska unna mig något för mig själv, när jag är klar med dieten, för att jag faktiskt har åstadkommit något!

När jag tänkte efter på den idén, så insåg jag hur ofta man egentligen belönar sig med mat: nån chokladkaka hit eller en latte dit...för att nämna bara ett par exempel.
 
Men denna belöningen får ju bli något annat.

Jag tror banne mig jag ska gå och få en ansiktsbehandling eller gå till Petras salong kanske?


Dagens mat

Frukost:
2 små, rivna morötter

Lunch: 250 g mager fisk(i ugn), smörsås, citron

Middag: 250 g biff(modell löv), broccoli, sallad




Detta kommer att bli jag, om jag inte ser upp! *S*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback