Vejrons blogg blir modeblogg

Ha ha ha - det måste ju vara dagens skämt, tänker typ ALLA som nånsin kommit i kontakt med mig!

Mitt favoritplagg är svarta tights, inköpta från Haléns alternativt Cellbes. Med fördel bär jag sen dessa tights tillsammans med nån tunika, troligt inköpt från Indiska, Kapp Ahl eller H&M. Eftersom jag har det kroppsomfång jag har och fettsugning är för dyrt, diet och träning tar för lång tid och våra modeboutiqer, där märkeskläder säljs, tycker att vi alla ska vara storlek 32, så köper jag ytterst sällan märkesplagg.

Förra helgen när tjejerna var här uppe, stod shopping högst på "to do"-listan. Vi besökte Gallerian, där Marie och Anna genast botaniserade på Top Shop. Helena och jag, som kände oss väldans vilsna bland alla dessa små, smala människor, valde istället Kapp Ahl. Därinne hittade jag två tröjor, vardagsplagg, som jag kan ha till mina älskade tights. *S*

Vidare på vår "shopping-spree" gick vi såklart till NK - Mekka för märkesfantaster. Anna hade sitt sikte inställt på Peak Performance, medan vi andra mer planlöst trosade omkring. Själv hade jag inga som helst tankar på att hitta nåt alls på NK. Jag har ju mina fördomar mot dessa modepalats.

I mitt planlösa strosande hamnade jag på Kriss - och där hängde den!
En skitsnygg, kortärmad, stickad väst/kofta, med jättestor krage och coola knappar.

Jag blev blixtförälskad! Den såg ut att kunna passa mig också, vilket jag ju som sagt inte är van vid sådär.
900 spänn kostade den och min vånda växte. Jag har mig veterligen köpt märkeskläder vid två tillfällen i mitt snart 36-åriga liv. Att lägga 900 kronor på en tröja är liksom inte jag, men den här var fan så snygg! Jag höll i den ett tag, liksom sniffade på den lite *L*. Sen skickade jag mess till Conny och rådfrågade honom och min älskling tyckte absolut jag skulle köpa tröjan, för det var jag värd!! Så då gjorde jag det! Sen fick jag svettningar och ångest - Fan, 900 spänn för en tröja - det är ju vad en halv månads matkonsumtion här hemma hos oss!

Men jag kom över min ångest och igår var premiären, på STILs årsstämma - och jag var bara SÅ jävla snygg!!
(om jag får säga det själv, och det är min blogg så det får jag! *S*)




image117
Underverket *S*
Kommentarer
Postat av: Helena

Ja,du. Vilken fantastiskt rolig helg vi hade. Jag kan fortfarande komma på mej själv med att le och flabba tyst för mej själv när jag tänker på allt skoj vi hittade på.
Hoppas du inte har ont i dina handleder längre.. fniss....

Älskar dej vännen!
Har redan börjat fundera på vad vi ska göra när vi träffas här i Varberg....

2008-04-26 @ 00:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback